Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Zbog čega je rasizam „boraca za ljudska prava“ gori od otvorenog rasizma (2)

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 02 septembar 2010 13:06
Srbislav
Pročitao sam samo prvi pasus teksta, i našao proizvoljna "zaključivanja", data u "paketu" da bi se lakše progurala i nametnula naivnom čitateljstvu.
Konkretno, samo je formalna analogija "pokriće" da se pitanje homoseksualnosti (gejeva i lezbejki) bukvalno trpa u razmatranje o rasnim teorijama i predrasudama. Zaključivanje po analogiji često vodi u besmislicu, što je i u ovome tekst prisutno.
Ne može se pitanje gej parada trpati u razmatranje o rasnim predrasudama.
Zato nisam dalje čitao tekst, a imam u memoriji znanje da ova "spisateljica" ne piše logički i objektivno.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 02 septembar 2010 13:34
T.R.
Tekst gospođe Radmilović sjajan kao i uvek.
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 02 septembar 2010 13:39
Boki
'aj'te prevedite na engleski.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 02 septembar 2010 14:05
Ero s ovog svijeta
Odličan članak!

Bravo!
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 02 septembar 2010 17:23
Enlightment
Bravo Ana!!! Brilijantan tekst!!! Vrlo analiticki i objektivno!
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 02 septembar 2010 17:43
Pavle
Odličan tekst!!!
E moj Srbislave, bilje je malo se pomučiti i razumeti šta je "spisateljica", napisala nego napamet izvoditi zaključak.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 02 septembar 2010 18:40
Predrag M. Azdejković
Mislio sam da ovaj tekst vredi čitati, jer je počeo pristojno, ali prevario sam se.

Rasizam "boraca za ljudska prava" i te kako postoji, ali u ovom tekstu nije objašnjen kako treba, jer autorka NVO sektor posmatra spolja kroz prizmu predrasuda i stereotipa.

Isto tako sagledava i homoseksualce. Homoseksualci, kad bi smeli, zajašili bi se na nekoj klupi u parku, fistovali se u zoološkom vrtu, pišali jedan drugome u usta po kafićima... E tako autorka sagledava gejeve. Dok mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, autorka zamišlja hardcore pornografiju... I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše".
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 02 septembar 2010 20:03
Drago K.
Uuuh...Ana..
Tebi se morao neko iz kruga branilaca ljudskih prava silno zameriti...
Ali, ne možemo zbog nekog grešnog Jovana, opaliti i po svetom Jovanu...
No, dobro, ima tu interesantnih zapažanja, ali ne nikako i relevantnih za zaključke koje izvodiš...
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 02 septembar 2010 21:13
Srbislav
Odgovor "Pavlu": Zaključio sam na osnovu prvog pasusa, i ne mislim da sam išta izgubio u odustajanju od čitanja teksta "spisateljice" za koji se treba, po Vama, "pomučiti".
Ocenjujem da ne treba da "razumevam" navedeni tekst, a Vi uživajte u tekstu i njegovim porukama.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 02 septembar 2010 22:04
ZU
Tekst je sasvim razumljiv, sve je jasno... Ali samo omone ko (hoće da) ga pročita. I odličan je! Možda govori o nečemu što je kod nas još uvek tabu? Zar to nije poželjno? Ili više volimo da dremamo u učmalosti?
Pa, izvolite, pročitajte pažljivo, i navalite na razmišljanje!
P.S. Onima koji odustaju od čitanja, ali ne i od kritike preporučujem Domanovićevo "Mrtvo more". Sličnost je, možda, slučajna.
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 02 septembar 2010 22:17
Srbislav
Odgovor "zu": Sličnost uopšte NE postoji.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 02 septembar 2010 22:25
drukčiji
Ima nečeg u ovakvom obrnutom sagledavanju. Tačno je da se takve manjinske grupe idealizuju i ukalupljuju po svojim osobinama kod nas, jer su takve lakše za manipulaciju i, pretpostavljam, masnu zaradu njihovih organizovanihi dušebrižnika.
Činjenica je da su, na primer, Romi, u proseku na slabijem obrazovnom, higijenskom i drugom nivou, i, što zbog toga, što zbog načina života, skloniji razmimoilaženju sa zakonom po mnogim osnovama, nego neke druge grupe. Ima i dobrih primera: jedna moja rođaka je udata za Roma koji je završio fakultet, i oni žive prosečnim, običnim građanskim životom, imaju i dete. Njegova sestra je udata za,kako to da kažem, Srbina-pravoslavca, imaju dete, i oni žive normalno. Zaposleni su, nemaju nikakve probleme koje potenciraju neke od NVO. A skitnica je skitnica i kad je Srbin, i lopov je lopov bez obzira na pripadnost narodu i veri.
Isto tako,kad je reč o homoseksualcima, oni se predstavljaju sasvim izvan stvarnosti. Svi su fini, samo što su homoseksualci, i time ugroženi. E, pa nije uvek tako. Znam za slučaj star 30-tak godina, kada je čovek napustio radno mesto jer ga je šef homoseksualac uslovljavao odnosom s njim. Na televiziji se, na stranim kanalima, može videti da su oni u većem procentu na granici kriminalnog i izvitoperenog ponašanja, jer mnogi nisu samo homoseksualci, već i egzibicionisti, narkomani, mazohisti, i tako dalje.
Ovim želim samo da približim, kao i autorka članka, ovo pitanje stvarnosti, da bi se raznim manjinskim grupama prišlo onakvim kakve jesu, kao što to kod nas čine frivolni, isprani i pohlepni NVO-vci, kao uprošćenom materijalu za bestidnu zaradu.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 02 septembar 2010 22:46
Turas
Mi Srbi ako smo to sto jesmo,nemogu nas nikakvi "moderni"savremeni komentari,preobratiti da prihvatimo gledanje na svet koji je nakaradan.Licno smatram da se takva politika namerno sprovodi u Srbiji.Glupo je komentarisati nesto sto smo vekovima smatrali nenormalnim,pa bilo od koga dolazilo.
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 02 septembar 2010 23:07
Pavle
@ Srbislav
Zaključio sam na osnovu prvog pasusa, i ne mislim da sam išta izgubio u odustajanju od čitanja teksta "spisateljice" za koji se treba, po Vama, "pomučiti".
Ocenjujem da ne treba da "razumevam" navedeni tekst, a Vi uživajte u tekstu i njegovim porukama.

Zaista je bespredmetno da Vam objašnjavam da ne možete da donosite sud o nekom tekstu ukoliko ga niste CELOG pročitali.
Što bi rekao ZU:
Tekst je sasvim razumljiv, sve je jasno... Ali samo omone ko (hoće da) ga pročita. I odličan je!

Takođe smatram da odustajanje od čitanja podrazumeva i odustajanje od pohvale ili kritike teksta.
Vi ni u kom slučaju ne morate da se upoznajete sa tekstom (još manje sa porukama), ali nas barem poštedite komentara o nečemu što niste pročitali!!!
Preporuke:
0
0
15 petak, 03 septembar 2010 00:04
Velibor
@ Predrag M. Azdejkovic
Gledao sam te u souu Ivana Ivanovica i smatram da si fer i korektan,ali ja licno imam PREDRASUDU da gejevi smatraju da Kosovo,kao sto je autorka navela,ne predstavlja neki istorijski problem,da niste patriote,da vam odgovara iskljucivo levicarska varijanta itd itd
Ali ja sam svestan da nisu svi gejevi takvi i da je svaki covek poseban.
Medjutim,otkud meni takav stereotip?Od B92 i ostalih koji se bave "promocijom" koji nastoje da pitanje homoseksualaca prenesu i na nacionalni problem,te ih svrstavaju u konkretan politicki kontekst.
Nijedna gej organizacija nije jos rekla da je iole patriotske orijentacije (sto i niko ne trazi),ali kad se u sve ovakve probleme koji imamo kao narod (Kosovo,Bosna,ekonomija,NATO,nacionalno ponizenje) stavi i pitanje homoseksualaca dobijaju se krajnje kontraproduktivni efekti koji dovode do nemlih desavanja.
Zato sam protiv gej parade i uopste pokretanja celog tog pitanja,jer mu nije ni vreme.
Rasizam po pitanju Roma,nacionalnih manjina,ali i seksualne netolerancije je povezan i direktnu odgovornost snose te nevladine organizacije koje "stite",jer ih krajnje nepotrebno prokazuju.
Ne zaboravite da u Srbiji zivi 24 nacionalne manjine,a da se kao Srbi deklarisu oko 68% stanovnistva,stoga svaka prica o netoleranciji pada u vodu,mi smo i dalje etnicki najraznovrsnija republika bivse SFRJ i najtolerantniji smo,ali sto je mnogo-mnogo je!
Preporuke:
0
0
16 petak, 03 septembar 2010 03:45
Teofilo Stivenson
Tekst je zaista sumiranje svega što se na ovom sajtu mesecima, rekao bih godinama govori, ovog puta bez ikakve teorijske podloge.

G. Azdejkoviću,

Ne znam da li Vam je cilj da šokirate ispraznim, seksualno eksplicitnim izrazima. Boli saznanje da u Srbiji takav jezik (koje toleriše moderator NSPM valjda zbog Vašeg medijskog profila) nekog može da šokira i iznenadi. Zvuči malograđanski, ne hrabro, pogotovo kada se zna da iza boraca za ljudska prava i prava manjina stoje sponzorisani mediji sa monopolom na javni prostor i izražavanje.

Vi niste alternativa, već mejnstrim, pa su Vam takve i strategije javnog delovanja. A to što ste čuli, i čitali, gledali Ženea, Hejnsa, Arakija ne znači ništa. Prvi na listi bi se verovatno u grobu okrenuo da zna da je u okupiranoj Srbiji homoseksualac u javnom prostoru gotovo uvek okrenut Zapadu, dok sopstveni narod, u getu ’slobodne Evrope’ smatra za kolateralnu štetu ’oslobođenja’. Da ne pričam o jevrejskim homoseksualcima koji su bilo ’najniži’ na lestvici zatvorenika u nacističkim, nemačkim, poljskim, hrvatskim koncentracionim logorima.

Kada smo već kod tolerancije, da li možete da mi kažete u kojoj ste to prilici mogli da vidite da bi se implicitno opravdavanje seksualnog nasilja kao i komični ton kada se o istom govori moglo tolerisati na Zapadu? Mislim, naravno, na ’vazelin za Uroša’. Ili je to još jedna postmoderna šala? Nasilje, naravno, nije šala.

Nasilje nad homoseksualcima ili heteroseksualcima je ozbiljan problem u Srbiji. A mentalno nasilje nad srpskom populacijom bilo gde, naročito kada se radi o ’slobodnim’, plaćeničkim medijima, je pitanje osnovne ljudske slobode. Koje u Srbiji nema.
Preporuke:
0
0
17 petak, 03 septembar 2010 06:00
Srboljub
Ovaj put pravo u čelo.

Svaka čast na hrabrosti.

Nadam se da nećete morati raznim "prijateljima" objašnjavti šta ste hteli da kažete. Rekli ste jasno i glasno.

Ako toga bude bilo, to će biti dokaz da ste u pravu.

Selektivnost u toleranciji, pravdi, istini je jedna od najpogubnijih tekovina modernog društva.

Politička korektnost u izražavanju-imenovanju ponekad je potrebna ali mnogo mnogo češće je rezultat intelektualnog samozadovoljavanja njenih tvoraca i tvorkinja. (kako to trapavo zvuči)

Ideja da imenovanjem stičemo ili gubimo moć nad ljudima važi samo do izvesne mere.
Primenljiva je samo kod lenjih i zaboravnih.

Kako god zvao narod sa juga (arbanasi-arnauti-šiptari-albanci) moja spoznaja o njima zavisiće od toga šta su oni kao grupa učinili meni, mojoj porodici i mome narodu.
Ne omalovažavamo "higijenskog inžinjera, higijeničarku, čistačicu" nazivom, nego nepoštovanjem ljudskog rada i nesvešnošću o važnosti istog.
Javaljaju da se evropa sprema da zameni reči Mama-Majka i Tata-Otac sa roditelj ili "jedan od roditelja". Koliko je to bolesno.
U takvu evropu NE ŽELIM !!!!

Takozvani "borci za ljudska prava i kojekakve ravnopravnosti" uglavnom nisu tu da se bore stvarno za nečija prava i ravnopravnost.
Nikada se ne bave suštinskim pitanjima i problemima.
Uvek se bave samo posledicama a nikad uzrocima.
Rešavanjem uzroka problema prestala bi potreba za njihivim postojanjem.

Gledajući ovu našu jadnu i tužnu tranziciju polazi mi žuto na usta kada shvatim koliki broj bitangi lepo i bogato živi od rešivih problema tako što ih održava nerešenim. A ponekad i pobesnim, priznajem.

Ta pojava je planetarni problem i ima je više u bogatim društvima nego u siromašnim.
Postavlja se pitanje zašto pošten i vredan svet to dopušta.
Možda zbog svoje lenjosti da sagleda koliko i na koji način sam učestvuje u problemu.
Njegova površnost i naivnost postaju hrana onima sa početka priče.
Preporuke:
0
0
18 petak, 03 septembar 2010 09:11
Jasna Simonović
Mislim da pojave o kojima pišete, a koje zaslužuju kritiku, pa i osudu (poznato je da vrlo mali procenat sredstava dospeva do ugroženih, poznato je da se narodne opaske na nečiji račun tretiraju kao rasistički istupi, itd), ali ne i generalizovanje (ono inicira strah, i "guta" časna dela i ljude), mislim da te pojave ne treba da se nazovu tako surovo: "otvoreni rasizam" odnosno "perfidni rasizam"....jer svaka pojedinačna "krivica" morala bi se obraditi da bi se nazvala rasizmom...
(u svakom slučaju sa vama se slažem u jednom da je uvek bolje govoriti u lice nego iza ledja)...

Ima medjutim pojava koja nadjačava ova dva "fenomena" koja ste opisali: neprepoznavanje sebe kao jedinstvene jedinke i neprepoznavanje ljudi i dela oko sebe koji nas čine...Pa se tako i najveći ostvareni umovi ili umetnici nađu npr. u Londonu ili Beogradu kudeći što to nije npr. Indija ili Sarajevo pokazujući u najmanju ruku neznanje "teorije relativiteta i kvantne teorije"...
Projektovanje "rupa" iz svoje svesti tako se stavlja u bezdan umesto u ....Dan!
Preporuke:
0
0
19 petak, 03 septembar 2010 10:53
brm
bravo Ana

"Ako se on pretvara da „ima razumevanja“ za Roma koji hoće svoju kartonsku kutiju jer je tako navikao, on mu uskraćuje mogućnost napredovanja i normalne asimilacije. Rom mu odgovara samo takav, neasimilovan."

asimilacija (integracija) je ključna reč..ali uz to ide - demokratski poredak i formirana nacija ...što je protivustavno u državi "srpskog naroda i svih građana Srbije" koja ustavno zabranjuje integracijju u korpus srpskog naroda i deli još neformiranu naciju... kvaka je da s ovakvim ustavom nema ni nacije ni demokratije pa time ni stabilne države - a teror ljudskih prava ugroženih ili privilegovanih a u svakom slučaju NERAVNOPRAVNIH je sistemski..

e TO sam se mučio da objasnim (a ti si uspela - čestitke za jasnoo izražavanje) u http://www.nspm.rs/kuda-ide-srbija/kuvanje-tela-i-glave-zabe.html
Preporuke:
0
0
20 petak, 03 septembar 2010 12:07
Srbislav
Odgovor Pavlu:
Komentar sam dao ISKLjUČIVO na prvi pasus, koji sam čitao, i to je jasno rečeno, tako da primedbe NISU osnovane.
I da ne bude zabune o tome „na čijoj strani“ mogu biti, s obzirom da ne mora svako čitati svaki moj komentar, a tim pre što menjam „nikove“.
Ja sam protiv onih koji dejstvuju pod zaštitom stranaca , takozvane „nevladine organizacije“ i razne druge grupe i pojedinci plaćeni stranim novcem (Istina taj novac je „legalno“ otet od našeg naroda a koristi se protiv naroda!!!!). Oni rade na zadatku promene svesti POROBLjENE SRBIJE. Frazetine, oveštale, da oni propagiraju „evropske vrednosti“, najčešće izražavaju ljušturu unutar koje je praznina, a često ljuštura obavija nešto mnogo ružno. U ovoj ili onoj formi, svi ti aktivisti propagiraju i upražnjavaju ANTISRBIZAM.
Preporuke:
0
0
21 petak, 03 septembar 2010 14:53
Darko Stanojević
Azdejkoviću, odakle ti pravo da uopšte komentarišeš ovaj tekst na taj način? Osetio si se prozvanim? Gde? Ti si se deklarisao kao apolitičan naspram pokreta pedera koji forsiraju NVO i Vlast, i samim tim te se ovaj tekst ne tiče, ni dotiče. No, ne da ti đavo mira, valjda.

Tvoja istovarivanja na "E-novinama" (i drugde) naspram svega, a što ti tog dana padne na pamet, su pre svega uvredljiva po ličnosti o kojima pišeš (prostačka, lepše rečeno), a tek onda su neduhovita (ili duhovita, po tebi).

Kada naučiš da se komunikacija ne svodi na zluradu provokaciju i vređanje, onda, što se mene tiče, treba da dobiješ svoju kolumnu na NSPM.

Ah, ne izvinjavam ti se što sam na "ti" sa tobom ovde. Jednako prostački, zasluženo.

-----

Što se teksta tiče, nema grešku. Odlično objašnjen perverzan odnos koji se dešava sa te dve "neinklinirane" grupacije.

Ana, Redakcvijo... možda niste kompetentni, ali pogledajte i prokomentarišite još jednu umotvorinu rasista i obezumljenih NVO. A to je upis mentalno zaostale (znam da se tako više "ne sme reći", ali me to ne zanima) dece u iste škole u koje idu i obična, normalna deca.

Neće valjati za obe grupe. Nije nikada ni valjalo. Opravdanja stručnjaka idu ka tome da autistični (recimo) mogu da prate nastavu kao i ostala deca, što je gnusna LAŽ, koju plasiraju, jer imaju direktne finansijske koristi od držanja nesrećnih roditelja u nadi. To je još i veća bruka po nas.

Pozdrav!
Preporuke:
0
0
22 petak, 03 septembar 2010 16:20
problemi ?
7 četvrtak, 02 septembar 2010 19:40 Predrag M. Azdejković
... mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, ... .
E, meni je ovo komično! Jel se ovde radi o frustriranim šiparicama, pardon, šiparcima (bez obzira na seksualnu orijentaciju), ili o nečem ozbiljnijem. Kakva je ovo sapunica?
I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše"
Dakle, homoseksualci nisu egzistencijalno, radno, medijski (gde su zastupljeni u nivou otcepljenja državne teritorije), zdravstveno, penzijski i na druge načine ugroženi (kao dobar deo građana Srbije), nego im je najveći problem u životu to što ne mogu da se drže za rukice na javnom mestu!!! Srećnici!
I to pored toliko javnih mesta (kafića)i žurki po gradu gde to mogu da čine. I toliko mesta u političkom, poslovnom i medijskom establišmentu koje drže i imaju nesrazmerno veći uticaj nego mnoge druge manjinske grupe.
Nedavno je i neki list snimio svoje reportere kako se šetaju ulicom držeći se za ruke (da vide kako će prolaznici reagovati), i niko nije ni primetio.
Eto, i ja bih da se sa ženom koju volim šetao javno, ali ne mogu, zbog predrasuda okoline, njenog muža i moje žene! :-)-+
Preporuke:
0
0
23 subota, 04 septembar 2010 01:34
Senka Young
Sta ako Vam kazem da je taj prikriveni rasizam i navedeni modus operandi NVO u stvari baza zapadne kulture a sad posto dolazi u Srbiju, Vama to predstavlja novost pa je zbog toga i zagledate?
Razlika je jedino sto NVO na Zapadu znaju gdje im je mjesto a u Srbiji to jos ne znaju.
Najbolji primjer koji vam mogu dati za to je nacin na koji funkcionise trazenje sredstava za rad NVO. Vlade i privatne organizacije raspisu konkurs da daju pare za odredjeni program, NVO napise svoj zahtjev i dobije pare.Aha! Samo sto nije tako jednostavno . NVO u stvari ide prvo na konsultacije u kojima saznaje kako treba da napise zahtjev i u tom procesu nauci gdje joj je mjesto odnosno kako smije da se ponasa i kako treba da igra na muziku koju pusta onaj koji daje pare. Na Zapadu sistem je uhodan a u Srbiji se dogadjaju pocetnicke greske pa "borci za ljudska prava" bivaju ogoljeni i vidljiva je maksima "Nije-vazno-STA-kaze-nego-KO-kaze"
Preporuke:
0
0
24 subota, 04 septembar 2010 10:00
rb
Za komentar koji počinje sa "Pročitao sam samo prvi pasus teksta" i svaki sličan.
Ovo nije prvi put da neki čitalac/komentator ovako sažme svoj komentar (tako je, recimo, učinio jednom prilikom naš eminentni ekonomist Boško Mijatović povodom jednog teksta Nebojše Katića). I onda ga drugi čitaoci napadaju. A nema potrebe. Da objasnim. Nekada smo bili (često) u prilici da čujemo ili pročitamo: "Ovu knjigu nisam čitao, ali..." (Setimo se Golubnjače, Noža i mnogih drugih dela.) Tada su se i sudske presude donosile na osnovu ovakvih "dojava" u odabranim glasilima, knjige (ili filmovi i dr.) su zabranjivani, njihovi autori odstranjivani iz javnog života itd. Danas je kao što vidimo MNOGO bolje - današnji "dojavljivači" barem pročitaju prvi pasus (ili prvu rečenicu), što je za jednog "dojavljivača", priznaćete, prilično veliki napor. A "oni tamo" neka preduzmu potrebne mere.
A tekst koji je autor(ka) ovde ponudila zaslužuje pažnju, jer govori o nečem važnom. Važnom ne samo s današnjeg aspekta (licemerje, koje je u osnovi svega ovde apostrofiranog) danas je, sticajem nekih okolnosti, postalo pogubnije nego što je bilo ranije (dobro, možda i ne baš uvek, ali barem u nekom vremenu kojeg ѕe mi malo stariji još sećamo). Glavni razlog je što su današnji licemeri za to svoje licemerje plaćeni (zelenim i drugim papirima), što udruženo s fanatizmom daje zastrašujuće rezultate. Nisu samo Romi u pitanju (iako se na njima verovatno najviše stvari prelama), u pitanju je ceo mehur koji se zove demokratija, koji se izutra hrani ovakvim licemerjem (i zelembaćima), i koji radi sopstvenog održanja ne pita za cenu, a koji smisao svoje egzistzencije upravo crpi iz postojanja "drugačijosti" i njene odbrane. Ako neko nije drugačiji, ništa zato - izmislićemo ga, stati u njegovu odbranu (i za to dobijati pare). U svemu tome, dopušteno je apsolutno sve, jedino se ne sme dopustiti da neki "problem" bude rešen, na primer Romi ne smeju postati naši sugrađani, komšije itd., oni moraju biti drugačiji da bismo ih branili.
Preporuke:
0
0
25 subota, 04 septembar 2010 11:19
Dušan Ariljević
Autorka teksta osim što neargumentovano osporava aktivnosti nekih ljudi koji se u različitim UDRUŽENjIMA GRAĐANA bave problemima manjinskih grupa, vrlo vešto, pričom o "manjem zlu" analizira ponašanje i DELOVANjE rasista "svih boja i ukusa". Rečenicom: "U tom smislu, onaj prostak s početka priče je bolji i zapravo je manji rasista od malograđanina koji se, praveći se da zastupa „drugost“, dvostruko ograđuje od nje"- amnestira ponašanje i delovanje koje se često graniči sa kriminalom, zločinom. Nije li upravo takva bezazlena, "manje rasistički orjentisana" grupa ubila jednosg stranca, ubila jednog Roma dečaka i ...Šta je svrha teksta g. Radmilović? Da očiglednu društvenu opasnost po Srbiju i njene građane učini bezazlenom a s druge strane dobre namere i posstignuća o polažaju manjinskih grupa predstaavi opasnim. Previše!
Preporuke:
0
0
26 subota, 04 septembar 2010 11:27
Manojlovic Mihajlo
@Predrag M. Azdejković

I baš bih voleo da saznam kada je autorka poslednji put u Beogradu videla gej par u javnom prostoru koji je morala da "toleriše".

mozda bi voleli da vam dade jos i adresu i brojeve telefona doticnog para ?
Dok mi mislimo na zagrljaje, držanje za ruke, poljupce, štipkanje, pipkanje, autorka zamišlja hardcore pornografiju.

e svasta.
jel to znaci da je za vas pipkanje i stipkanje dva muskarca, drzanje za ruke,ljubakanje i ljubavni zagrljaji, zdravo i drustveno prihvatljivo ponasanje koje bi trebalo da se tolerise na javnom mestu gde moze da bude i dece ?
ako i normalni ljubavni parovi izbegavaju preterane izleve neznosti na javnim mestima sto se ne bi i homoseksualci obuzdavali i bez toga da ocekuju pohvale zato sto su nas postedeli tih perverzarija.
Preporuke:
0
0
27 subota, 04 septembar 2010 12:46
Teofilo Stivenson
Da li oni koji podržavaju delovanje selektivnih boraca za ljudska prava veruju da je nekim navijačima dozvoljeno otkinuti nekoliko prstiju (Partizan, Mostar), izbiti oko (Partizan, Brisel) ili praviti šale na račun ’provoda u zatvoru’ (Uroš Mišić)? Ako takvih ima, onda sa njima ne može biti razgovora jer su pozivi na nasilje i tolerisanje istog najniži civilizacijski prag. Iz svakog građanskog društva takve osobe autoritarnog duha moraju da budu izopštene.

U isto vreme, pojedine manjinske grupe u Beogradu tek treba da se dokažu bar što se tolerancije tiče. Ne zato što bilo koja grupa treba da se dokaže, pravo se stiče rođenjem, već zato što su najglasniji kada se traži pravda, a najtiši kada se nepravda vrši bez stida i srama nad nezaštićenim građanima Srbije na Kosovu, Srbima u Hrvatskoj, BiH, srpskim đacima u Crnoj Gori, građanima koji drugačije misle (navijači, demonstranti, tzv desničarske organizacije) ili traže pravo na učešće u javnom diskursu (protest protiv tzv slobodnih medija koji su ništa drugo osim vesnika i biltena srpske neslobode).

Vrište histerično kada su njihova prava ugrožena, ali ih nema da traže istragu zbog prekoračenja dužnosti. Nema ih pred ambasadama da protestuju protiv prebijanja sveštenika Starovlaha i njegovog sina, u BiH. Nema ih pred predstavništvima Eu da protestuju protiv trgovine organima i zločina u Goraždevcu. Znate li zašto? Zato što su dvostruki standardi i laž nešto od čega drugosrbijanska, nesposobna i mediokritetska elita - živi.
Preporuke:
0
0
28 subota, 04 septembar 2010 13:49
Srbislav
Odgovor „rb“-u: Zaključci koje ste izveli, pozivajući se na moju jednu rečenicu, a jasno je da niste pročitali i sledeće moje tekstove, su potpuno, da se blago izrazim , neobjašnjivi, iako ste dali „objašnjenje“. Jednostavno, moj tekst i vaši zaključci nisu suštinski povezani. Ne bih, sada, da pišem šire obrazloženje, jer, naprosto, ne želim da rasipam svoje vreme.
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 05 septembar 2010 10:56
Saša
Srbislave, pre izvesnog vremena slušam razgovor dvojice srednjoškolaca u gradskom autobusu:
- Radili smo iz srpskog Gorski vijenac. Neki lik piše pismo nekom liku. Ovaj mu, kao nešto odgovara... Neki jezik sačuvaj bože! Šta je brate ono, j...m li ga!``
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 05 septembar 2010 15:43
Srbislav
Nije mi baš jasno „Sašino“ obraćanje meni, a može biti shvaćeno i ovako i onako (ja ipak shvatam pozitivno). Iako moj stav i moj odnos prema svemu što se Srbima dešava u poslednjih 20 godina, i naročito danas u okupiranoj Srbiji, je sadržan u prethodnim komentarima, dolazim do zaključka da je, u okviru ove teme i mog odnosa prema autoru teksta i nekim komentatorima, potrebno da jasno (eksplicitno) izrazim jednu od esencijalnih niti mog pogleda na sve što se dešavalo i sada dešava oko Srba i Srbije.
Podela na „prvu“ i „drugu“ Srbiju, nije uvek jasna, upravo nije uvek jasno ko pripada „prvoj“ a ko „drugoj“ Srbiji. Mora čovek da jedino to prati, da mu je to jedino zanimanje, da bi to svakog trenutka znao. Znam da su tu podeli lansirali „demokrate“ u izbornoj kampanji, ali izbori su davno prošli, a narodu treba približiti tu podelu drugim terminima.
Za mene podela u okupiranoj Srbiji ide glavnom linijom: s jedne strane su poslušnici „demokratskog“ Zapada, koji su okupirali Srbiju, potpuno je porobili, i direktni izaslanici država porobljivača, a na DRUGOJ, suprotnoj, strani su Srbi koji trpe razne vrste terora ove prve strane, uključujući i materijalno-ekonomsku bedu u koju su sistematski stavljeni. Moje srce, moja duša, moja svest i moja savest su na strani POROBLjENE SRBIJE, zvala se ona, od strane okupatora i njihovih saradnika, prva, druga, treća ili deseta Srbija, sasvim svejedno. Nikakvim maglovitim pojmovima, izbačenim u sferi terorističke propagande, ne može se prikriti podela Srbije na porobljenu Srbiju koja je svesna svog položaja, i onu koja, sledeći i slušajući okupatora, privremeno lagodno živi.
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 05 septembar 2010 18:54
Saša
Ma uvek sam dobronameran, brate Srbislave, a vidim da bi i ti jako dobro prepoznao drugosrbijance, kada bi ih sreo u busu ili na pijaci, na primer (samo što oni ne zalaze na takva nedolična mesta). Jednom sam NSPM poslao sopstvenu definiciju drugosrbijanaca (koja mi nije objavljena pa sam je ovom prilikom ublažio)kao: osoba koje bi trebalo da su Srbi ali koje to ne žele. Želele bi da budu neštio drugo, zato se i zovu drugosrbijanci. Ne mogu da budu ni Mađari, ni Hrvati,, ni Albanci, niti bilo koji drugi nacion u Srbiji, jer to nisu po rođenju a niko ih i neće. Neće ih ni Francuzi, ni Nemci, ni Englezi, iako oni žele da budu Evropejci ali ne i Srbi. Malobrojni su ali jako bogati. Žive na potesu Kalenić pijaca- Kalemegdan. Nije lako pripadati toj kasti, jer osim posedovanja materijalnog bogatstva, nemaju ništa drugo.
Preporuke:
0
0
32 ponedeljak, 06 septembar 2010 01:08
rb
@srbislav
Da razjasnimo: nisam ja (rb) ovo napisao
"Pročitao sam samo prvi pasus teksta"
nego čitalac koji se potpisao sa srbislav.
Moj komentar se odnosi na one koji ne pročitaju ceo tekst a komentarišu ga. Mogu se oni, pri tome, deklarisati i kao ovo i kao ono, ali činjenica je da su postupkom koji sam komentarisao svrstali sebe u one o kojima sam govorio. I za koje smo se nadali da ih je vreme prevazišlo. Nažalost, ispostavilo se da nije. A vi, ako hoćete da se razlikujete od takvih (koji su se danas samo obukli u "demokratska" odela) pokušajte da se ne ponašate kao oni.
Preporuke:
0
0
33 ponedeljak, 06 septembar 2010 15:51
Srbislav
Vaše zaključivanje je POTPUNO neosnovano, toliko neosnovano, da to ne treba ni dokazivati, a kao takvo ne vredi ničemu.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 07 septembar 2010 11:12
Gogi
Konačno jedan uravnotežen tekst, koji zaista izražava mišljenje većine stanovništva po ovim pitanjima.
Preporuke:
0
0
35 utorak, 07 septembar 2010 19:27
Saša
Srbislave, brate moj, nije valjda da si optužio sve učesnike foruma za loše rezonovanje. To nije lepo. Slažem se s tobom da je za neke tekstove dovoljno pročitati samo početak. Na primer čitav Blic možeš da pročitaš za 18 sekundi, ali ovaj tekst je odličan. A to se vidi tek kada se pažljivo pročita do kraja.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner